Masai Mara - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Masai Mara - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Masai Mara

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

27 Oktober 2014 | Kenia, Masai Mara

Lieve allemaal,

Dat vliegtuigje dus. Is KLEIN!!! Was onwijs spannend, maar het is gelukt. We vlogen eerst met ons eigen groepjes naar Nairobi om daar nog een aantal mensen op te halen. Daar aangekomen waren de meeste van ons kotsmisselijk. Snel een reistabletje, even naar de wc en verder. Toen kwamen we aan in de Masai Mara. We landen op een zandpad midden in de Savanne. Ongelofelijk!!! We gingen met een safari auto naar de lodge. De lodge bevond zich op een berg. Wat we daar zagen toen we binnen kwamen was onbeschrijfelijk. Wat een uitzicht. De kamer was ook erg mooi en daar hadden we hetzelfde uitzicht. De hoeveelheid insecten echter was ook ongelofelijk haha. Snel zonnebrand en Deet en nog even tijd om het zwembad in te duiken. Daar lig je dan op je bedje langs het zwembad met uitzicht op de savanne. In de verte loopt een giraffe. Op de berg zelf heb je een aantal apen en poemba's (zwijntjes). We hebben daar uitgebreid gelunched en hadden onze game drive om half 4. In een uur tijd hebben we al erg veel dieren gezien. We hebben nog een andere lodge met tenten bezocht. Daarna begon de zon onder te gaan. De hyena's gingen op jacht en wij moesten met volle vaart terug naar de lodge. Je moet voor zonsondergang het park uit. Dat was aardig gehobbel. Even opgefrist van alle stof en lekker eten. Aangezien de wekker 's ochtends op 6 uur af was gegaan, gingen we vroeg naar bed. En 's nachts hoor je vanuit je kamer in de verte af en toe het gesnuif van een nijlpaard.

De volgende dag ging wederom om 6 uur de wekker. Om half 7 was de game drive met hippo breakfast. Het was koud zo 's ochtends in de auto. Leuk om te zien dat alle dieren heel actief waren. We hebben in korte tijd verschillende groepen leeuwen gezien, waaronder een groep met 2 welpjes. Ook weer olifanten van dichtbij gespot (zeer dichtbij). Na twee uur rijden gingen we naar de Mara rivier. Hier mochten we uit de auto stappen. Loop je daar ineens door het park. Hier kwamen we tussen de bosjes op de plek van het ontbijt. Hier liepen een aantal Masai mannen. We kregen champagne en werden naar onze tafel gebracht. Deze stond vlak langs de Mara op de plek waar de nijlpaarden lagen. Daar zit je dan. Dit was zo bijzonder en hebben er volop van genoten. Even een blik op de de nijlpaarden terwijl je omelet vers wordt gebakken. Goed ontbeten en veel foto's gemaakt langs de rivier. Terug naar de auto nog twee grote krokodillen zien liggen in de Mara. Terug naar het hotel en wederom het zwembad in. Daar lagen we heerlijk te genieten, toen we te horen kregen dat het vliegtuig een uurtje eerder ging vertrekken. Snel inpakken en het mini vliegtuigje weer in. Terug naar het resort en daar genieten van de laatste keer zwemmen, eten en cocktails.

De dieren die we allemaal (de meeste van dichtbij) gezien hebben:

zebra's
krokodillen