Zee egels, zeesterren en witte zandbanken - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Zee egels, zeesterren en witte zandbanken - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Zee egels, zeesterren en witte zandbanken

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

22 Oktober 2014 | Kenia, Ukunda

Lieve allemaal,

Voordat ik achter begin te lopen... We hebben een aantal heerlijke dagen bij het zwembad achter de rug. Ik ben heerlijk bruin gebakken. Eergisteren hebben we een henna party gehad. Ik heb op mijn enkel twee prachtige (al zeg ik het zelf) enkelbandjes laten tatoeëren.

Gisterenochtend moesten we vroeg opstaan. We gingen met een boot naar het rif varen. We liggen hier aan de Indische oceaan. Dit moest vroeg want dan is het nog eb. We zijn langs de zandbanken gevaren naar een spierwitte zandbank. Hier mochten we aan land en hebben we foto's gemaakt. Met het lopen door het water moest je goed uitkijken aangezien over zee egels laten. Langs de rand van de zandbank hadden de mensen van de boot een paar zeesterren gevonden. In hele mooie kleuren en verschillende formaten. Die hebben we ook even vastgehouden.

Na de witte zandbank zijn we naar de fish garden gevaren. Daar ging een van de mannen van de boot met een snorkel het water in. We zaten in een boot waarvan het midden van glas was. Daar kon je doorheen kijken. Hij ging onder de boot de vissen voeren. Super gaaf. Allemaal leuke kleine visjes. 1 nemo gezien en een aal. Hij gaf tijdens het voeren een hele show onder water. Daarna mochten we zelf het water (zee/oceaan) in om te snorkelen. Uiteindelijk wilde alle Mark en Job, maar toen dacht ik ach wat... ik heb al zoveel gedaan, laat ik dit ook maar doen. Even in het water gelegen en met de snorkel een paar visjes zien zwemmen. Daarna verslikt in een hap zeewater en er snel weer uit. Toch wel spannend als je al die zee egels, zeesterren en vooral die aal ziet zwemmen.

's Middags ben ik mee geweest naar het huis. Hier hebben we de laatste versieringen afgemaakt en alle tafels gedekt. Erg leuke middag en wat is het mooi geworden!!!

Later in de middag moest Job nog even mee om te oefenen voor het een of ander. Kortom... alle voorbereidingen zijn in volle gang.

Terwijl ik dit type is het eerste deel van de bruiloft al achter de rug. Maar... dat verhaal komt morgen.

Heel veel liefs,
Jolien en Job

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Omdat ik het altijd zo leuk vind om de dagboekverslagen van andere reizigers te lezen, bij deze een van mijzelf. Wie had dat ooit gedacht. Ik (Jolien) ga naar Kenia!

Actief sinds 12 Okt. 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 4681

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Kenia 2014

Landen bezocht: