Jolien de vliegexpert - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu Jolien de vliegexpert - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jolien Mensink - WaarBenJij.nu

Jolien de vliegexpert

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

29 Oktober 2014 | Nederland, Nederland

Lieve allemaal,

Daar is hij dan... de terugreis.
In drie dagen mocht ik maar liefst vier vluchten maken. Maandag kwamen we in een mini vliegtuig terug uit de Masai Mara. 's Avonds al onze koffers ingepakt. Gelukkig paste het allemaal nog. Job heeft nog een paar schoenen en een spijkerbroek achter gelaten. Dinsdagochtend nog even lekker gezwommen en naar de spa geweest voor een heerlijke massage. Om 1 uur werden we opgehaald door een busje. Deze bracht ons naar het vliegveld in Mombasa. We moesten wederom met de ferry en stuitten daar op een lange rij. Aangezien deze rij zich in de getto wijken van Likoni bevindt, kan je je ramen beter gesloten houden. Echter had het busje geen airco en stonden we stil met zon op het dak en buiten 35 graden. Dit was enigszins afzien. Om half 4 waren we op het vliegveld en konden we onze koffers afgeven. In de vertrekhal (zonder ramen) kon je alle vliegtuigen horen opstijgen. Hier moesten we nog anderhalf uur wachten op onze vlucht. Van kwart over 5 tot 6 zijn we naar Nairobi gevlogen. Hier zijn we langs de winkels naar een koffiebar gelopen. Onze vlucht ging pas om kwart voor 11, dus wederom even wachten. Na een broodje en nog even skypen met thuis hebben we nog even gewinkeld. Nog een luchtje en wat t-shirts gekocht. Daarna al naar de gate want een vliegtuig met 700 passagiers begint al redelijk vroeg met boarden. Een prima vlucht naar Nederland gehad. Wat wel weer grappig is, is dat je in het vliegtuig om half 12 nog even avondeten krijgt. Vervolgens zouden we om 5 uur (nederlandse tijd) landen en wordt je dus om 3 uur wakker gemaakt voor het ontbijt. Het was heerlijk om weer met voeten op Nederlandse bodem te staan. Het weer en de temperatuur daar gelaten. Onze koffers lagen al op de band toen we aankwamen. En we konden meteen naar de arrival hal. Daar stond papa om ons op te halen. Wij mee naar Hoofddorp voor een heel gezellig en lekker ontbijt (gekookt eitje en croissant). Voor de spits in onze nieuwe auto naar huis gereden en meteen nog maar even naar bed. 's Middags de eerste wassen gedraaid en boodschappen gedaan. Vroeg naar bed, want de volgende dag moest er gewoon weer gewerkt worden.

Liefs,
Job en Jolien